Friday, April 5, 2013

Bulan April 2013

Salam,

Well life goes on. Selagi kita bernafas. Apa yang dapat kita lakukan adalah teruskan hidup. Maaf kerana saya tidak dapat mengedit cantik-cantik blog 'baru' ini. Saya tidak teruskan hosting dan domain lama saya. Maaf kurang rezeki kali ini. Mungkin kalau ada jodoh adalah. In shaa Allah.

Bulan April bulan keempat dalam kalendar. Apa yang kita telah lalui dan capai setakat ini?


Me and Yasirah. She's 11 months this April.


Bagi saya banyak pengalaman dan perkara saya lalui. Tambahan semenjak dua anak saya bersekolah. Pelbagai ragam kita sebagai ibu bapa harus pandai pula menanganinya. Sabar sudah pasti. Malah jangan lupa  berdoa untuk anak-anak supaya mereka tabah dan sabar dalam kehidupan yang memang mencabar ini. 

Rakan wanita Islam, sekadar pandangan dari insan kerdil ini. Janganlah terlalu taksub dengan fashion tudung pelik dan pakaian yang tidak mengikut landasan Islam. Jadilah muslimah yang bijak. Mengumpul pahala dan mengurangkan dosa kita dari di tanggung bapa ayah abah abang suami kita. Cantik itu menarik. Tetapi apabila di salah guna akan jadi dosa. Secara am contohnya, apabila memakai baju/tudung yang cantik bling bling dan timbul di hati kita untuk menunjuk dan riak kita akan datang sekali. Maka buanglah baju itu sebaiknya. Itu lebih baik. Dari pakai dan rasa bangga riak itu datang. Allah. Berdosanya kita kan?

Semoga teruskan segalanya dengan baik dan jangan lupa pencipta kita. Allah swt. Semoga kita di beri ingatan sesama kita. 

In shaa Allah ketemu lagi. Wassalam.

-Mommy Nana-

No comments:

Post a Comment