Thursday, May 9, 2013

Selagi Azan Masih Berkumandang

Assalamualaikum kepada semua..

Syukur atas ke hadrat Ilahi kerana kurnianya ke atas kita. Masih panas dengan pru lepas. Malah makin menyampah saya dengan news feed Facebook juga timeline Twitter.

Saya tidak menjengah langsung news feed atau timeline. Saya hanya update facebook page untuk kedai online. Itu pun guna Instagram. Haha. Punya menyampah sangat dengan masalah tamak, tak puas hati rakyat Malaysia kini. Berita tv pun malas nak tengok.

Yang pasti tamparan hebat kepada pihak tertentu. Malah, jika pihak yang lagi satu tidak sedar diri, punah masa depan anak-anak. Ini bukan mimpi. Ini realiti. Perpecahan. Masih tak puas hati? Boleh pergi bina negara sendiri. Ok tak?

Yang masih lena, masih kurang kesedaran....sila buka mata minda dan hati. Buang segala sifat yang negatif. Buang. Tuduh sana sini. Cakap sana kotor sini kotor. Yang bermasalah sekarang ialah hati masing-masing sebenarnya. Both. Clean your heart and soul. Allah may lead you the way.

I believed there's something to be learned from 5 May 2013 national elections.

Perasaan kali ini tak gembira. Sangat berharap bersatulah semua. Jangan berpecah. Bersatu teguh bercerai kita roboh. Perhati keliling anda...

Jangan kira parti anda apa. Tapi, fikirkan tentang bangsa sendiri. Takuk lama. Orang tepuk tangan bersorak lihat pincangnya perpecahan kita.

Entahlah. Aku hanya rakyat yang kerdil. Allah tempat mengadu. Berdoalah. Doa itu senjata kuat kita.

Bersyukurlah jika azan di tempat anda masih berkumandang...

P.S : sudah-sudahlah...yang message fb or twit tu email je pada aku sudah...tunggu aku rasa lega..aku buat comeback...haha macam retis..perasan...

No comments:

Post a Comment